Alla priser är i SEK, inklusive moms. Det pris som gäller är det som anges den dag kunden lägger sin beställning. Eventuella fraktkostnader visas innan kunden bekräftar köpet.
Den e-postbekräftelse du får efter att ha lagt din beställning fungerar som kvitto.
Om du inte får någon orderbekräftelse inom 3 timmar, vänligen kontrollera att din e-postadress är korrekt och att vårt e-postmeddelande inte hamnat i din skräppost. Om detta inte hjälper, mejla oss så skickar vi bekräftelsen på nytt.
NYSTIL UPPSALA AB strävar efter att all information ska vara korrekt. Dock kan det i vissa fall förekomma fel på vår webbplats. Fel kan inkludera felaktiga bilder, skrivfel, ofullständiga produktbeskrivningar, felaktiga priser eller felaktig information om produktens lagersaldo.
Vi förbehåller oss rätten att rätta dessa fel och uppdatera eller ändra informationen när som helst utan föregående meddelande.
Om ett felaktigt pris har angivits för en produkt du har beställt, kommer vi att informera dig och invänta din godkännande av det korrigerade priset innan vi fortsätter med din beställning.
Ibland kan flera kunder beställa den sista produkten samtidigt, och leverantören kan ha utgått med produkten. Om detta är den enda produkten i din beställning, kommer beställningen att annulleras och du kommer att få ett e-postmeddelande om detta. Om du har beställt andra produkter, kommer den utgångna produkten att tas bort från din beställning och resten av varorna skickas. Du kommer att få ett meddelande om att din beställning har korrigerats och det betalda beloppet kommer att återbetalas.
NYSTIL UPPSALA AB har ett brett sortiment av mer än 150 produkter. Ibland ändrar våra leverantörer produktens förpackning, vilket kan inkludera en ny design för flaskan eller förpackningen. I sådana fall kanske bilden på webbplatsen inte stämmer överens med den faktiska produktförpackningen. Så länge produktens innehåll och funktion förblir oförändrade, kommer vi att skicka dig produkten utan att informera om ändringen.
Vi använder en godkänd betalserver som krypterar all din betalningsinformation med SSL (Secure Socket Layer-protokoll). Det innebär att din information inte kan avlyssnas. Vår betalningstjänstleverantör uppfyller PCI DSS-krav. Vi använder också 3D-secure (Verified by Visa/MasterCard SecureCode) som autentisering för säker kortbetalning från Visa och MasterCard.
Fraktkostnad: Våra fraktkostnader baseras på paketets vikt. Du kan se den exakta fraktkostnaden när du har lagt till dina produkter i kundvagnen och gått vidare till kassan.
Vid fraktskador, vänligen kontakta vår kundtjänst på kontakt@nystil.se omedelbart. Det är viktigt att fraktskador rapporteras inom 3 dagar från mottagandet, det vill säga att varorna måste packas upp omedelbart för att kontrollera deras skick.
Om varorna är skadade under frakten, vänligen ta bilder och beskriv skadan så att vi kan anmäla skadan och ersätta varorna.
Om vi förväntar oss att din beställning inte kan levereras inom den avtalade tiden, kommer vi att meddela dig via den e-postadress som angavs vid beställningen. Vi kommer att ge information om orsaken till förseningen och ett nytt leveransdatum. Om detta sker har du rätt att avboka ditt köp utan extra kostnad.
Alla belopp är i SEK, inklusive moms.
Vi ingår inte köpeavtal med minderåriga (under 18 år) utan föräldrars godkännande.
Vi accepterar betalning med alla VISA och MasterCard kort samt Klarna. Du betalar inga kortavgifter när du handlar med kort på vår webbplats. Frakt beräknas innan betalning och visas på din orderbekräftelse. Efter betalning får du en orderbekräftelse med information om ditt köp. Betalningen för ditt köp dras från ditt konto när varan skickas.
Som företag tar vi fullt ansvar för produkten tills den har mottagits av kunden. Detta innebär att vi säkerställer att produkten är i gott skick och levereras korrekt till den angivna adressen. Risken för produkten övergår till kunden först när produkten har mottagits fysiskt av kunden. Bekräftelse på att produkten har mottagits ges genom respektive fraktbolags spårningssystem.
När du handlar hos oss som konsument har du tre års rätt att klaga enligt Konsumentköplagen. Rätten att klaga omfattar tillverknings- och materialfel, vilket innebär att du har rätt att klaga på en produkt som har fel eller problem som fanns när du köpte den.
Du måste rapportera problemet inom ”skälig tid” efter att du upptäckt felet. En klagan som görs inom två månader efter att felet upptäcktes anses alltid vara inom skälig tid.
Vänligen kontrollera dina varor och testa dem efter mottagande för att verifiera att de inte är felaktiga.
När du köper en vara har du extra stark konsumentskydd under de första sex månaderna. Fel som uppstår inom denna tid betraktas som ursprungliga fel för vilka vi är ansvariga. Efter sex månader övergår bevisbördan till dig som konsument. Det betyder att du måste bevisa att felet är ett ursprungligt fel för att kunna kräva något från säljaren.
För att göra en klagomålsförfrågan, skicka ett e-postmeddelande till oss på kontakt@nystil.se, ange ditt ordernummer, beskriv problemet/fel och bifoga ett par bilder som visar problemet.
Om klagomålet är berättigat kommer vi att arbeta tillsammans med vår kundtjänst för att hitta en lämplig lösning, oavsett om det är en reparation, en ny produkt eller en återbetalning. Du kan också få pengarna tillbaka eller en prisnedsättning beroende på den specifika situationen.
Vänligen notera att fel orsakade av felaktig användning, skador eller slitage inte omfattas av klagomålet.
Vi tillämpar den lagstadgade ångerrätten på 14 dagar. Om du vill ångra en vara måste du kontakta oss inom 14 dagar från mottagandet.
När du har meddelat oss att du vill använda din ångerrätt har du 14 dagar på dig att returnera varan.
Om du har beställt flera olika varor i en beställning men de levereras individuellt, börjar perioden från den dag du mottar den sista varan.
Om du har regelbundna leveranser av varor under en viss period börjar perioden från den dag du mottar den första varan.
Du har rätt till återbetalning inom 14 dagar från den dag vi får meddelandet att du vill ångra ditt köpavtal. Du kan dock vänta tills varan har returnerats till oss eller ge bevis på att den har skickats tillbaka till oss.
Om du har informerat oss om att du vill avboka ditt köp, har du 14 dagar på dig att returnera varan till oss. Du ansvarar för returfrakten och måste välja en returmetod som behandlar paketet på ett ansvarsfullt sätt. Det är därför en bra idé att välja en spårbar metod så att du kan spåra paketet.
Varans skick vid retur: Varan måste returneras med förpackningen oskadd och/eller sigillad, och i övrigt oanvänd och odamaged för att anses vara oanvänd. Om du bryter sigillet på produkter som av hälsoskäl eller hygieniska skäl inte kan säljas, kommer varan att förlora sitt värde. En värdeminskning kan göras upp till 100% av varans värde.
Om du avbokar ditt köp får du dina pengar tillbaka. Om värdeminskning har inträffat, kommer vi att dra av det belopp du ansvarar för. Se ovan för detaljer under "varans skick vid retur".
Vi kommer att återbetala alla betalningar från dig, inklusive leveranskostnader (men inte extra leveranskostnader om du har valt ett alternativ som inte är det billigaste alternativet vi erbjuder) inom 14 dagar från den dag vi tar emot ditt meddelande om att ångra ditt köp.
Vi kommer att återbetala pengarna med samma betalningsmetod du använde för köpet, om inte annat överenskommits.
Du är välkommen att anmäla dig till vårt nyhetsbrev. Här får du nyheter, erbjudanden och annan relevant information från NYSTIL UPPSALA AB. Du kan när som helst avsluta prenumerationen på vårt nyhetsbrev.
Om du inte hämtar ut ditt paket kommer det att returneras till oss. För ej hämtade paket debiteras en hanteringsavgift på 89 SEK.
Om du vill utnyttja din 14-dagars ångerrätt måste du returnera varan senast 14 dagar efter att du har informerat oss om att du vill ångra ditt köp.
Returer ska skickas till följande adress:
NYSTIL UPPSALA AB
S:T Persgatan 26 c, 753 29 Uppsala, Sverige
Vi accepterar endast paket som skickas direkt till adressen och accepterar inte paket skickade mot postförskott eller med efterkrav.
Vi hanterar inte direkta byte av varor. Om du vill byta en eller flera varor i din beställning, ber vi dig returnera de varor du inte längre vill behålla och lägga en ny beställning för de nya varorna. Detta förkortar behandlingstiden och säkerställer att du får din produkt så snabbt som möjligt.
Vi tar inget ansvar eller ger några garantier för användningen av våra produkter.
Den här sidan uppdaterades senast den 02-01-2025.